Czy w 2020 można transportować ponadgabaryty?

Czy w 2020 można transportować ponadgabaryty? czyli transport nienormatywny e tak wcale nie jest, gdy zechcesz samodzielnie zaplanować jakikolwiek transport maszyn ciężkich, czyli tych, które przekraczają ogólnie dopuszczone normy dla przewożonych towarów. Ten typ transportu

Dodane: 01-07-2020 13:20
Czy w 2020 można  transportować ponadgabaryty?

transport nienormatywny


Mogłoby się wydawać że w dzisiejszych

transport nienormatywny

Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach każdą sprawę da się załatwić w sposób szybki i prosty. Bardzo szybko przekonasz się jednak, że tak wcale nie jest, gdy zechcesz samodzielnie zaplanować jakikolwiek transport maszyn ciężkich, czyli tych, które przekraczają ogólnie dopuszczone normy dla przewożonych towarów. Ten typ transportu wymaga bowiem szczegółowego zaplanowania i perfekcyjnej organizacji. A czasami okazuje się, że jest wręcz niemożliwy. Kiedy zatem może się tak stać i co powinieneś zrobić w takim przypadku?

Transport ponadgabarytowy na ogół przeprowadzany jest drogą lądową i właśnie z tego powodu nierzadko staje się niemożliwy do wykonania. Dlaczego? Ponieważ gdy ustalisz już swoją trasę i później ją sprawdzisz, najprawdopodobniej okaże się, że natkniesz się na niej na liczne mosty, ronda, zbyt wysokie krawężniki oraz inne tego rodzaju problemy. Z uwagi na te przeszkody transport ciężki może okazać się nie tylko problematyczny, ale też bardzo kosztowny. Warto wtedy rozważyć inną opcję - np. transport wodny.


Transport ponadgabarytowy

Transport ponadgabarytowy jest to przede wszystkim taki transport, który przewozi ładunki przekraczające normy poruszania się po drogach. Taki asortyment jest zarówno cięższy, jak i jego rozmiar jest zdecydowanie za duży. Do tego typu transportu można zaliczyć głównie różnego rodzaju konstrukcje przemysłowe lub turbiny wiatrowe.

Transport ponadgabarytowy wymaga naprawdę przeróżnych zezwoleń, ponieważ cechuje się on tym, że jest to niebezpieczne i trudne. Całkowita masa asortymentu nie może przekraczać sześćdziesiąt ton - koniecznie trzeba o tym pamiętać. Wiele osób zastanawia się nad tym jakie ładunki są najczęściej transportowane. Otóż, wyróżnić można na przykład maszyny rolnicze, zbiorniki, bardzo ciężki sprzęt budowlany, konstrukcje stalowe oraz linie produkcyjne.

Transport ciężki charakteryzuje się również tym, że podczas przewozu można napotkać różne przeszkody. Zaliczyć do nich można na przykład ronda lub mosty. Czasami przejazd bywa wręcz niemożliwy, co jest dużym utrudnieniem dla kierowcy. Transport maszyn jest także niebezpieczny.


Oprócz przewozu głównego elementu jakim jest

Budowa farmy wiatrowej stanowi relatywnie skomplikowane przedsięwzięcie. Jednym z jego aspektów jest dostarczenie wszystkich planowanych elementów inwestycji na miejsce. W Europie turbiny wiatrowe produkowane są jedynie w kilku krajach, tak więc w grę wchodzi międzynarodowy transport ponadgabarytowy. Proces ten wymaga szczegółowego zaplanowania trasy i dobór odpowiedniego pojazdu. Niekiedy niezbędne jest również dostosowanie niektórych elementów infrastruktury drogowej na trasie przejazdu. Do tego dochodzi szereg wymaganych zgód i pozwoleń, jakie należy uzyskać. Dlatego też ten aspekt inwestycji dobrze jest zlecić wyspecjalizowanej firmie spedycyjnej, której głównym przedmiotem działalności jest właśnie transport ciężki. Wszelkie bowiem niedociągnięcia czy niekompletna dokumentacja mogą skutkować karami finansowymi lub kosztami związanymi z ewentualnym uszkodzeniem ładunku. Oprócz przewozu głównego elementu, jakim jest turbina wiatrowa, należy też zapewnić transport maszyn na miejsce budowy, jednak z reguły jest to relatywnie mniej skomplikowane.


Warto się o nich dowiedzieć

Mimo iż transport lądowy można uznać za typ transportu bardzo uniwersalnego i wręcz idealnego, ma on swoje poważne wady. Warto się o nich dowiedzieć. Dzięki temu każdy sam zdoła stwierdzić, czy właśnie tego potrzebuje.

Pierwsza wada tyczy się wypadków i kolizji na drogach. Przeprowadzając transport maszyn dla firm, zwykle należy trzymać się wskazanych terminów, a te mogą niestety zostać samoistnie przesunięte, jeżeli przewoźnik natknie się na trasie na jakąś przeszkodę. Nie zdarza się to rzadko. Jeszcze gorzej, gdy transport ciężki zostanie uniemożliwiony przez kiepskie warunki atmosferyczne, z którymi nic nie da się zrobić. A pogoda w Polsce lubi płatać figle. Nie da się jej zaplanować z większym wyprzedzeniem, a i prognozy sprzed jednego dnia bywają nietrafione. Silne opady deszczu, wichura czy śnieg totalnie uniemożliwią transport ponadgabarytowy. Poważnym błędem byłoby bowiem decydowanie się na przewożenie bardziej wartościowych rzeczy i towarów mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych.